Sunday, December 26, 2010

Tak Gila


Kak Limah tak gila taw...

"Penat gila ar," kata lelaki suka kumpul mainan.
"Penat tak gila," kata Nadia yang duduk di sebelah.
"Klaka gila," minah yang suka cakap banyak berkata sambil gelak.
"Klaka tak gila," Nadia terus jawab.

Sudah menjadi kebiasaan Nadia untuk berkata,...tak gila, setiap kali perkataan 'gila' itu digunakan oleh kawan-kawannya. Mereka sudah biasa dan langsung tidak terasa hati. Sebab mereka tahu Nadia hanya bergurau. Cuma mereka tertanya-tanya, dari mana asalnya gurauan itu bermula? Perkataan "tak gila" menjadi identiti Nadia. Bukan budak penulisan saja yang mengetahuinya, malahan ketika kelas Mak Yong, budak-budak dari fakulti teater, tari, film dan muzik turut mengetahuinya.

"Aku tak gila"
"Aku tak gila"
"Aku tak gila"

Nadia berkata berulang-kali.

"Ya, saya tahu awak tak gila," kata Doktor.

Nadia sedang dirawat oleh Doktor di Hospital. Dia mengalami ilusi dimana dia sedang belajar di sebuah kolej seni, budaya dan warisan.

Ini adalah rekaan semata-mata dan tidak ada kaitan dengan hidup dan mati. Kalau ada pun, nasib ar. hahahaha. Jangan ambik material ini sesuka hati tanpa bagitau saya je. Saman kang, saya dah belajar undang2. lol

26 comments:

ab@h_Izz said...

siapa yang gila ni...penin2?@##$..:)

CintaZulaikha said...

gila sungguh ceta nih...lalal~~wat yg lain weh..tmbh lagi citer urban..

Asrul "iLham" Sany said...

ab@h_Izz : Urban legend je ni. hohoho. thanks sb melawat je... ;-)p

Asrul "iLham" Sany said...

CT : Harusss....

azana said...

oh. terkejut d ctu melihat pic kak limah yang sweet gtu...hehe

snf said...

hahaha.gila punye entry..eh.tak gila takgila.hehee

Encik MamaT said...

entry tak gila... kekeke...

CuteOven said...

salam...tq doakan adik kite

Asrul "iLham" Sany said...

azana : Kak limah pose baekk punye...

Asrul "iLham" Sany said...

snf : Kita bakar je...hahahahaha

Asrul "iLham" Sany said...

Encik mamaT : Aku tak gila, aku tak gila .lol

Asrul "iLham" Sany said...

CuteOven : Time kasih sebab sudi melawat blog saya ye ;-)p

NAZRUL AZAT said...

aku tak gila, aku ok

heheheeeeee

Asrul "iLham" Sany said...

NAZRUL AZAT : Hahahaha...lama tak nampak...

Sephi Sephia said...

Nak fahamkan siapa gila, apa yang gila pun boleh jadi gila kalau tak fokus entry ni...

✿ y.a.n.i.e budak G.E.B.U ✿ said...

lom tgk lagi citer kak limah...hadoiii....

ciK mOt ©™ said...

huhuhu...best giler... :P

Asrul "iLham" Sany said...

Sephi Sephia : Hahahaha, ni kena fahamkan sendirilah. penulis takleh dedahkan rahsia terlalu byk...hohohoo

Asrul "iLham" Sany said...

✿ y.a.n.i.e budak G.E.B.U ✿ : Takpun tunggu je tayangan hari raya. lol

Asrul "iLham" Sany said...

ciK mOt ©™ : Best tak giler..hahahhaa

mynshazmin said...

hehe.. giler giler :D

Asrul "iLham" Sany said...

mynshazmin : gila gila...hahaha

Suara Kalbu said...

Tiba-tiba Kak SK pun jadi gila sekejap huhuhuhu

Asrul "iLham" Sany said...

Suara Kalbu : Layann..hahahhaa

Rain said...

cool yang gila!

menari sikit. aku nak tgk

Hanie_Dew said...

nak giler aku nak paham koleksi cerita artistik ko. Jue mungkin senang paham kot. tapi aku suke semua nya. kene layan di waktu sunyi baru bole proses input. ahahahahha..

Followers