Tuesday, December 28, 2010

Cepat...


Kelas tamat 30 minit lebih awal. Ketika kawan-kawan sekelas sedang sibuk mencari tempat untuk makan tengahari dan mengumpat, Fatin sudah bersedia untuk pulang. Belum sempat rakan sekelas, Siti Sifir sempat bertanya ke manakah Fatin mahu pergi, dia sudah membuka langkah seribu.

"Cepat gile Fatin nak balik, macam the flash," kata budak suka kumpul mainan.
"Cepat tak gile," sampuk Nadia.

Masing-masing bertanya kenapa Fatin selalu sangat cepat mahu balik? Bukan itu saja, dia cepat dalam segala-galanya. Cepat siapkan tugasan, cepat ketika bercakap, cepat ketika berjalan. Semuanya cepat. Apa yang hairan adalah ketika waktu dia datang dan pulang ke rumah. Dia adalah orang terawal datang ke kolej dan selalu mahu pulang cepat.

"Pastikan waktu siang ya"
"Senang saya nak balik cepat nanti"
"Malam susah sikit saya nak balik"
"Saya kena balik cepat".

Antara ayat-ayat Fatin kalau mahu mengajaknya keluar untuk makan bersama, rumah terbuka Kak Raudah, bertemu pensyarah dan bla bla bla... Mengapa Fatin sentiasa mahu cepat pulang ke rumah? Kenapa dia pantas dalam segala hal? Persoalan-persoalan yang sering kali ditanya oleh para teman.

Di rumah, Fatin meletakkan beg berat dan payungnya di tepi sudut. Bunyi bzzz...bzzz...bzzz... kedengaran beberapa kali. Dia sudah tahu bateri hampir habis. Seperti biasa dia mengeluarkan laptop dari begnya dan diletakkan ke atas meja studinya.

Dia mengambil plug dan mencucukkan plug tersebut.

Sesi charging bermula. Mata Fatin bersinar. Skrin matanya menunjukkan "bateri lemah, sedang dicaj"

Ini adalah rekaan semata-mata dan tidak ada kaitan dengan hidup dan mati. Kalau ada pun, nasib ar. hahahaha. Jangan ambik material ini sesuka hati tanpa bagitau saya je. Saman kang, saya dah belajar undang2. lol

18 comments:

wardah munirah said...

wah, menariklah. robocop. keep it up!

Asrul "iLham" Sany said...

wardah : Hahaha, tunggukan kisah diinspirasi dari CEO ya...

✿ y.a.n.i.e budak G.E.B.U ✿ said...

heheh...comey jer perkataan "cepat tak giler"

kekkekeke

Asrul "iLham" Sany said...

✿ y.a.n.i.e budak G.E.B.U ✿ : penulis die pun comel gak kannn...hohohohooho

boyarque said...

ingatkan agen dollhouse tadi...fuhhh..

Ena said...

heheh..

tak pe la.. kalo dah semuanya cepat tp terbaik bagus la tu kan!.. :D

Sephi Sephia said...

Dulu masa belajar saya pun macam Fatin. Semua cepat. Saya sebab sibuk banyak kerja. Fatin kenapa ya?

=)

Asrul "iLham" Sany said...

boyarque : Tu tunggu sekuel lak ek...hohohohooh

Asrul "iLham" Sany said...

Ena : Terbaekkk pe?? hohoohoho

Asrul "iLham" Sany said...

Sephi Sephia : Tapi saya yakin awak bukan kembar Fatin...hohoohohoo

mynshazmin said...

menarik! x sbr nk tggu sekuelnya :)

Asrul "iLham" Sany said...

mynshazmin : Thanks ya, tungguuuu....

wardah munirah said...

Fatin minta royalti. Aku sampaikan je. ngeh ngeh ngeh

Asrul "iLham" Sany said...

wardah munirah : Tunggu penulis dia smpi tahap jk rowling ye...hahahhahaa

CintaZulaikha said...

aku konfius

Asrul "iLham" Sany said...

CintaZulaikha : Hahahha, cube teka....

Rain said...

haha.. aku dah la lurus. mati2 dihidupkan dengan tipuan hang!! grr

;P

Hanie_Dew said...

oo..dia cas laptop nak update blog.. ye ke...

Followers