Monday, April 23, 2012

Warna Kaseh : Kopi Janda


"Tahniah, Rul! Akhirnya kau nak kahwin! Aku gembira untuk kau!" Aiza Gendut menjerit gembira setelah Rul menyerahkan kad undangan perkahwinannya ketika waktu rehat di gerai Mak Jah Janda.
"Terima kasih. Jangan lupa datang. Tak payah susah-susah nak bagi hadiah. Bagi peti sejuk dah le," Rul akhirnya duduk di kerusi.
"Untuk aku, kad takda ke?" Husin Dangdut mencelah.
"Kau datang le sekali dengan B kau ni. Kirinya kapel set datang. Dia kan bakal bini kau jugak," Rul menjawab sambil menjeling ke arah Aiza Gendut.
"Entahnya, Rul. Bila la dia masuk minang. Asyik duit tak cukup je. Malam-malam pergi dangdut. Benci mak!" Aiza gedik-gedik merajuk.
"Mak Jah, Kopi Janda satu!" Rul melaung ke arah Mak Jah yang sibuk merendam bra-nya dalam sup tulang tanpa pengetahuan orang ramai.
"Kau ni Rul. Asyik-asyik minum kopi janda. Entah-entah bakal bini kau pun janda. Mintak simpang!" Aiza bergedik lagi.
"Eh, you ni, Aiza. Apa salahnya janda, badan sedap. Punggung besar. Abang like!" Husin Dangdut mengusik.
"Hish, abang ni! Aiza benci! Tak nak kawan!" Aiza bertambah gedik.

13 comments:

Hanie Dew said...

dah baca dah baca.

cerita ringan yang kelakar. hihihi.
tak tahan nama watak. catchy la . hahahah lagi.

☆*♥L@dy @yU♥*☆ said...

issyyy ngeee mcm2 nama kopi la ni
pitam baca ngeee

Asrul "iLham" Sany said...

Hanie Dew : Comel kan hahaha

☆*♥L@dy @yU♥*☆ : Baru curlast hahaha

dill said...

haha. dah bace. ade2 je asrul ni

dill.

Asrul "iLham" Sany said...

dill : Skali-skala berangan hhahahaha

Chuu Muqhlis said...

mak aih.,,mak jah., mentang2 org x nmpak >.<

eita said...

hilang ngantuk aku..
macam2 lah kau ni...

Muhammad Saiazuan Norhalik said...

hehehehe kopi dangdut xde? :P

Cik FaRiZaM said...

singgah n follwo sini

dr
http://afasz.blogspot.com

monologtinism said...

ish ish ish

teha said...

hahaha ! sengal laa !

wahida said...

rendam bra dlm sup tulang?

huwaaaaaa!!!

orlando ahmad said...

hahahhaha

Followers