Tuesday, June 19, 2012

Warna Kaseh : 1901


"Aku bukan kedekut, aku berjimat," kata Fahmi kepada Yusof setelah dia diperli kerana tidak mahu ikut kawannya itu membeli-belah.

Itulah Fahmi, memang terkenal dengan perangai kedekutnya di pejabat. Walaupun dia sering kali dikutuk kerana enggan berbelanja lebih, namun dia berpegang keras dengan prinsip hidupnya yang tidak suka membazir. Baginya, asalkan ada keperluan yang cukup, sudah bagus baginya. Dia tidak perlukan seluar berjenama, baju baru, kasut mahal dan semuanya yang memerlukan dia mengeluarkan belanja lebih. 

Biar semua orang mengata. Dia tidak mahu papa kerana bergaya.

Baca selanjutnya...

8 comments:

Anisa Hang Tuah said...

tidak mahy papa kerana bergaya

nice words =)

Iffah Afeefah said...

yeahhh sambungan kat warna kaseh lak

grrrr

#sabar2

My Little Diary said...

huh!!! dasyat...sambung terus ke blog satu lagi...huhuuu

Chuu Muqhlis said...

hahaha comel betol. elok la dua2 perangai same je kehkehkeh..

eita said...

alahai..kiut nyer..
dalam kedekut tu sempat lagi mnegurat..
hahahah...
mengusha dengan cara tersendiri

syabab said...

xde lah Ais... cerpen uh sje2 je nk wat...nk asah bakat...hihihi... br freshy lg mane layak nk antq2 cerpen nie...hehe

delarocha said...

wasadtiyah itu penting

☆*♥L@dy @yU♥*☆ said...

tetiba terinin plak nak makan hot dog uwaaaaa....kedekut tue bagus tapi jgn kedekut tahi hidung masin nengeeee

Followers