Thursday, January 12, 2012

F.A.K.E.R + Little Syrena = Updates

Jawapan kepada beberapa soalan yang ditanya oleh pembaca (blogger/pembaca luar) episod pertama F.A.K.E.R

Syabab tanya :
jap anya ni laki ka pompuan?? knpe kah frris suka toreh tgn die?

Jawapan :
Sebenarnya Anya itu adalah awek. Kakak kembar Farris yang keluar beberapa minit lebih awal dari Farris. Farris toreh tangan dia sebab dia ada masalah depresi disebabkan oleh 'sesuatu' / 'seseorang'

Hanie_Dew tanya:

1.farris bunuh siapa
2.kenapa dia nak bunuh diri so badly
3.kenapa aunty sophie benci katerina
4.mog farris ter-bunuh mak die ke.

Jawapan :
1. Ini adalah salah satu 'rahsia' mengapa Farris depresi, akan diberitahu kemudian. (ala-ala Desperate Housewives hahaha)
2. Sebab dia seorang yang tidak gembira dengan hidup dia. (sila jangan contohi dia)
3. Sophie anggap Katerina macam rival dia dalam dunia publishing, fesyen, keluarga dan semuanya.
4. Ini saya boleh bagitau. Tidak, mak Farris mati sebab penyakit (akan diberitahu kemudian sakit apa)

Juliet_iRa~" tanya:
kapten ais dengan dark bat??heee..mak dia mati sbb apa?

Jawapan :
Kapten Ais dan Dark Kat tu sebenarnya halusinasi Farris. Farris sebenarnya juga ada beberapa masalah mental lain seperti dissociative identity disorder. Ada sebab kenapa Kapten Ais dan Dark Kat itu wujud. Akan diberitahu kemudian. Mak dia mati sebab penyakit.

Mem besar tanya:
Eh rul cerita yang sama kan yang rul bagi kat akak hari tu? Kenapa versi ni lain sikit? Kurang ganas.

Jawapan:
Sy terharu akak sudi dtg. Versi yang saya bagi kat akak tu saya dah edit. Ganas sangat. Kang Sirim terajang saya. hahaha. (Sebenarnya mem besar ni editor saya / pembaca terawal FAKER.)

Terima kasih kepada semua yang sudi baca dan bagi feedback.

p/s : Gua bz gile bulan ni, tp Alhamdulillah sebab rezeki agak murah awal tahun
p/s/s : Ada cikgu 'baru' yang datang ke tadika Syrena. Beliau seorang awek, bukan seorang 'romeo'. Guess who? Next monday for a new episode of Little Syrena the series.

30 comments:

ORLANDO AHMAD said...

ini bukti cerita abam I ni mantap keh3

ORLANDO AHMAD said...

first? waaaaaaaaaaaaaaarrggghhh

Asrul "iLham" Sany said...

fulamak, lando komen.... abam bangga!

*SiRibenMerah said...

skarang tanak soal.. sbb tau episod bersiri neh kena tunggu jawapan next2 episod.. hikhikhik..

syrena g sekolah ke??

*SiRibenMerah said...

ouh ye, asrul, jum lepak mkn2.. :)

☆♥L@dy @yU♥☆ said...

mesti blogger cikgu gak kot???

syabab said...

jap blogger itu seorg cikgu??adekah masih muda lg??hhee...suka2 tanye soklan2... pe mkas ais "
dah dapat B, kawan2 pun dh lupe :D" kt komen syabab..syabb blur..hik3

eita said...

ni dah macam citer fiksyen 302 ramlee awang mushid...
orang yang mengalami krisis identiti...

dill said...

syrena darling,

kak dill tunggu kesinambungan cerite

dill.

ciK LyndaWawa said...

ade rezeki leh belanja saya..hehehe

anak ayah said...

ouw...cpt2..kerah otak hup samb. episod yg sterusnya~~~~

Hanie Dew said...

huurrrrmm...bagus bagus. persoalan aku terjawab. can't wait for the next episode. siri ni memerlukan imaginasi yang kuat. bagi aku la.

cikgu tadika baru. eVa ke. =p

Hanie Dew said...

aku dating dengan cik abang la denan sape lagi

budakijaupendek said...

cerita ape ni ?
# wat2 tak tahu # haha!

NasQ said...

menunggu...

Juliet_iRa~" said...

thankss sbb jawab!:)

wahh syrene pon ada smbgan lagi..yeyyy..;p

pss : aah cpt kan?dah la stakat 10.20mlm (khamis) xtahu lagi sekolah mnaa...waaa dah la selangor ni besar kot!huuu...nervous sgt + excited sbb xtahu kena mengajar siapa..(bdk2 P.Khas atau bdk2 normal)..huuu..

psss lagi : bakal mak budak tu lambat lagi laa..haha..asrul dlu kot jd bapak budak..;p

anamizu said...

wahhhhhh coming soon...perhh!






luv,
cik ana

ghost said...

kira ok lar kau dapat jawab semua pertanyaan tuh.nampaknya dorang betul2 ikut citer kau.itu dah kira satu keberhasilan.

wahida said...

aku peminat tegar citer desperate housewive...

eh, tetibe...

Aleen Aiden said...

woahhh kemaen banyak persoalan.hu3

So Shy Lady (SSL) said...

pe cite pe cite?...eh ada t miss rupanya.. komen dulu, lps ni baru baca huhu

Jue said...

part ala2 desperate housewives tu yg wat aku suspen neh..dah la aku kipas susah mati series tu
aku giving ko high hope on next karya beb!

Unknown said...

hmm bnyk feedback.. got great f.a.k.e.r. potential.. :)

Juliet_iRa~" said...

tak minat pon apex tu..;p

video tu dah kena removed oleh user dia la asrul..hee..cpe lmbt smlm mmg xleh tgk..

lambatnya nak tunggu isnin!hee

Anati Soki said...

anat kena strt follow cita ni dr awal. skrg dah lost. dh taktau cita... :(

tieykah said...

gua pon busy

exam.exam.exam.

rozeeta rashid said...

excited tunggu episod 2! hehe. =)

teha said...

wah ! ade cg baru laa.. hehe

monologtinism said...

banyak tertinggal. isk2. tak apa.
nanti aku akan catch up semula. :D

lieynanilaz said...

tunggu dengan sabar!!...

Followers